utorak, 22. kolovoza 2017.

"Hjundai" na vodonik

Južnokorejski gigant "Hjundai" je predstavio u Seulu novu, četvrtu generaciji svojih vozila koja će za pogon koristiti vodonik. Novi SUV koji će imati gorive ćelije i uz pomoć njih "pretvarati" vodonik u električnu energiju



JUŽNOKOREJSKI gigant "Hjundai" je predstavio u Seulu novu, četvrtu generaciji svojih vozila koja će za pogon koristiti vodonik.
Novi SUV koji će imati gorive ćelije i uz pomoć njih "pretvarati" vodonik u električnu energiju, pri čemu će u atmosferu iz cevi auspuha izlaziti samo vodena para, dokaz je da, kao ni "Tojota", južnokorejska kompanija nije odustala od vozila ove vrste, iako istovremeno razvija i "klasična" elektrovozila.
"Hjundai" je 2013. predstavio prve modele na vodonik, čiji razvoj je otpočeo 1998. godine. Trenutno, razne verzije svojih vozila koja koriste vodonik, "Hjundai" prodaje u 18 zemalja.
Novi SUV bi trebalo da se pojavi na tržištu početkom 2018, prvo u Koreji, a zatim i u SAD i Evropi.
Iako nije saopšteno mnogo detalja o novom, inače veoma dopadljivom SUV vozilu, "Hjundai" ističe da je domet sa jednim rezervoarom goriva oko 800 kilometara, po najstrožim evropskim merilima.
Nova generacije "gorivih ćelija" je dostigla nivo efikasnosti i iskorišćenosti od 60 odsto, što je za devet odsto više nego kod prethodnog modela IH35 . I maksimalna snaga je povećana za 20 odsto i sada iznosi 163 KS.
Korejci ističu i da je zahvaljujući znatnim tehnološkim poboljšanjima sada moguće startovanje motora i pri ekstremnoj hladnoći, do minus 30 stepeni celzijusa.
Naravno, i dalje ostaju dva ključna problema s kojima se "Hjundai" suočava, baš kao što je slučaj i u drugim kompanijama koje razvijaju ovu vrstu vozila. To su visoki troškovi izrade i, samim tim, nekonkurentnost na tržištu ovih vozila. A još jedan veliki problem je i nedovoljano razvijena mreža stanica za punjenje vodonika.
"Hjundai" planira da do 2020. godine na tržište lansira gamu od čak 21 "eko-frendli" vozila sa nultom emisijom štetnih gasova.
Već na proleće stiže "kona" na struju, sa dometom od 390 km, a "dženezis EV" stiže 2021, baš kao i novi električni SUV koji će imati domet od 500 km.

"TOJOTA MIRAJI" NAJPRODAVANIJA
TRENUTNO najprodavaniji automobil na vodonik u svetu je "tojota miraji". Ovo vozilo je predstavljeno 2014. na salonu automobila u Los Anđelesu i do danas je širom sveta prodato 2.840 jedinica. Domet sa jednim punjenjem vodonika je 502 kilometra. Ovo vozilo teško je 1.850 kg, dugo 4.890 mm i košta u SAD 57.000 dolara, a u Evropi (Nemačka) 60.000 evra.


novosti.rs

Nema komentara:

Objavi komentar